Informatsioon: +370 61170170

Valge uba

Valge uba

Valge uba

Seda kasvatatakse, et saada väikesi valgeid seemneid. Pärit on see liik Kesk- ja Lõuna-Ameerikast.

100 g valgeid ube – 102 kcal

Oad sisaldavad rauda, kaltsiumi, magneesiumi, proteiine ja E- vitamiini.

Seeme, mis on tulvil energiat

Oad on väärtuslik rauaallikas. Rauapuuduse all kannatavad inimesed muutuvad nõrgaks ja apaatseks. Rauapuudulikkuse oht tekib ennekõike järgmistel inimestel: rasedad, haigustest paranejad, samuti kasvueas lapsed ja noored. Raua paremaks imendumiseks on soovitav süüa ube koos rikkalikult C-vitamiini sisaldavate köögiviljadega.

Tugev duo

Valged oad sisaldavad kaltsiumi ja magneesiumi, need on kaks teineteist täiendavat elementi, mis annavad tugevust luudele ja hammastele.

Kuninglik seeme

Oaseeme on andnud oma panuse epifaania tähistamise traditsiooni. Paljudes kohtades, nt Prantsusmaal ja Hispaanias süüakse perekonnas kooki, millesse on sisse pandud uba. Vastavalt kohalikule pärimusele on see, kes leiab oa, peo kuningaks ehk siis selleks, kes ... tasub arve.

Suurilmadaam

Ubade ajalugu arvatakse ulatuvat umbes 8000 aasta tagusesse aega. Need on lisaks maisile ja kõrvitsale üks Kolumbuse-eelse Ameerika köögi „kolmest õest“. Asteegid kasvatasid „ayacolt’i“ ehk ube koos maisiga, mis täitis ubade jaoks ronimisposti ülesannet. Tänapäeval on uba üks peamistest taimeproteiini allikatest maailmas. Seda võib leida iga kultuuri toiduretseptidest. Olemas on umbes 30 000 erinevat oaliiki.

Valge uba vs jalgpall

Oad on koostisaineks toitvates suppides, nagu näiteks Prantsuse köögi Cassoulet, Hispaania Fabada või Brasiilia Feijoada; samuti pearoogade, nagu Itaalia Pasta e Fagioli, koostises ning külmades ja soojades salatites. Kas jalgpallurite füüsilise vormi ja oskuste ning ubade mõju vahel on mingi seos, arvestades jalgpallurite edukust neis riikides? Kui see tõesti nii on, siis on see hästihoitud saladus.

TOODETE VASTAVUST KÄESOLEVALE KÖÖGIVILJAD

RETSEPTE SELLE KÖÖGIVILJA