Informatsioon: +370 61170170

Punased oad

Punased oad

Punased oad

Punaseid ube, mida kutsutakse ka tšilliubadeks, katab tumepunane kest. Ubade kuju meenutab neeru, mille järgi nad ongi oma nime saanud (kidney= neer ingl.k.). Eriti populaarsed on need oad Indias, Ameerika Ühendriikide lõunaosariikides ja Hispaanias.

100 g punaseid ube - 93 kcal

Punased oad sisaldavad kiudaineid, magneesiumi, rauda, tsinki, vitamiine B1, B6.

Vähki ja suhkurtõbe ennetav toime

Punased oad on rikkalik kiudainete allikas. Maailma Terviseorganisatsioon (WHO) soovitab päevaseks kiudainete annuseks 20 – 40g ning 100 g kuivatatud punaseid ube sisaldab 25 g kiudaineid. Kiudained annavad küllastustunde, hoiavad ära kasvajate teket, stabiliseerivad veresuhkru taset ja aitavad organismist toksiine väljutada. See toiduaine annab energiat, mida organism suudab omastada järk-järglt - need kalorid ei tee kedagi paksuks.

Olge terved

Punased oad sisaldavad palju B-grupi vitamiine, eriti B6, mis muuhulgas tõstab immuunsuse taset, hoolitseb naha tervise ja närvisüsteemi toimimise eest.

Pidage meeles

Kuivi ube tuleb enne keetmist leotada. Nii kiirendatakse keetmisprotsessi ning oast eralduvad need ained, mis tekitavad seedimisprobleeme.

TOODETE VASTAVUST KÄESOLEVALE KÖÖGIVILJAD

RETSEPTID SELLELE KÖÖGIVILJALE