Informatsioon: +370 61170170

Põlduba

Põlduba

Põlduba

Üheaastane taim ubade perekonnast, kasvatatakse köögiviljana paljudes erinevates riikides.

100 g põldube – 88 kcal

Põldoad sisaldavad suures koguses proteiine ja kiudaineid, kaltsiumi, fosforit, rauda, magneesiumi, karoteeni ning vitamiine A, B1, B2, C ja E.

Proteiin

Põldubade koostisest moodustab umbes 25% proteiin – taimeproteiin, millel on palju kõrgem toiteväärtus kui näiteks sellel proteiinil, mis on helvestes/putrudes. Põldube hinnatakse väga kõrgelt ka nende suure kiudainete, süsivesikute, rasvade, vitamiinide ja mineraalainete sisalduse tõttu.

Nullkolesterool

Põldoad ei sisalda kolesterooli, seega on nende söömine soovitav vereringeelundkonna haiguste korral. Põldoad aitavad reguleerida ka seedeelundkonna tööd – kiudainete tõttu tõuseb märgatavalt ainevahetuse tempo, mille tõttu põldoad on erinevates dieetides väga soositud.

Troojalased sõid samuti põldube

Põldoad on tuntud juba vähemalt 5000 aastat. Tõendeid nende kohta on leitud Hiinast, muistsest Egiptusest ja isegi Trooja varemetest. Põldoad on populaarsed, kuna neid on kerge kasvatada, neil on kõrge toiteväärtus, nad annavad jõudu ja energiat ning nad täidavad ka hästi kõhtu – põldube söövad enamasti vaesemad inimesed. Muistses maailmas peeti põldube surma sümboliks ning preestrid ei tohtinud neid süüa.

Maitsev ja tervislik

Kõige maitsvamad on kergelt soolases vees keedetud noored põldoad koos võiga. Neid võib lisada salatitele, suppidele ja kõigile toitudele, mis sobivad muude kaunviljadega, nagu herned ja oad.