Informatsioon: +370 61170170

Läätsed

Läätsed

Läätsed

Taim, mis pärit on Aasiast ja mida tänapäeval kasvatatakse paljudes erinevates riikides.

100 g läätsi – 347 kcal

Läätsed sisaldavad karoteeni, erinevaid proteiine, tärklist, fosforit, rauda, kaltsiumi, foolhapet ja vitamiine A, B1, B2, B6, C ja PP.

Tervise essents

Tänu oma suurele foolhappe- ja rauasisaldusele stimuleerivad läätsed punaste vereliblede tootmist ja aitavad reguleerida närvisüsteemi. Madala glükeemilise indeksi tõttu lülitatakse läätsed sageli dieettoitudesse ja neid söövad ka diabeetikud. Kiudainete sisaldus annab läätsedele seedekulglat puhastavad omadused, samuti alandavad läätsed organismi kolesterooli- ja glükoositaset.

Toitvad ja maitsvad seemned

Maitsvad ja väga toitvad läätsed on söömiseks valmis pärast keetmist. Neid võib lisada salatitesse, väga tuntud on ka läätsesupp, seemned on toitvad ning neid võib peterselli ja fenkoli asemel lisada ka võileibadele või kuumadele toitudele.

Läätsed piiblis

Piiblist saab teada, kui palju on läätsedest aegade jooksul lugu peetud. Pühakiri kirjeldab, kuidas Iisaki esmasündinud poeg Eesav müüs oma esmasünniõiguse kõigest kausitäie läätseleeme eest.

Taimetoitlase hõrgutis

Äärmiselt toitev lääts on saavutanud taimetoitlaste hulgas suurepärase maine. Läätsi võib lisada salatitesse, teha neist supipõhjasid ja kasutada ka liha asemel - neist saab häid kotlette, samuti pasteete ja ka letšot, lisades teisi köögivilju.

TOODETE VASTAVUST KÄESOLEVALE KÖÖGIVILJAD

RETSEPTID SELLELE KÖÖGIVILJALE