Informatsioon: +370 61170170

Šampinjonid

Šampinjonid

Šampinjonid

Kultuurseened, millel on valge kübar ja vars. Peamiselt kasvatatakse Euroopas ja ingliskeelsetes riikides.

100 g seeni –15 kcal

Sisaldavad kiudaineid, D-, E- ja PP-vitamiini ning B-gupi vitamiine, samuti rauda, kaaliumi, fosforit ja tsinki.

Kaitsev kübar

Tänu madalale naatriumisisaldusele on seened hea soolavaba dieedi osa. Kuna seened ei sisalda suhkrut ega rasva, saavad neid muretult süüa ka diabeetikud. Seentes sisalduv tsink mobiliseerib immuunsüsteemi.

... ja kaota peavalu!

Seened sisaldavad rohkem B-grupi vitamiine kui värske köögivili. Seened on esirinnas riboflaviini ehk B2-vitamiini sisalduse poolest, mis vähendab peavaluatakkide sagedust migreeni all kannatajate seas. Peavalu võib tekkida ka väsimusest, mida ennetab pantoteenhape.

Terve välimus

Seentel on mõju ka nahale ja üleüldisele tervisele. Inimesed, kes tahavad oma välimuse eest hoolt kanda, peaksid sööma seeni, eriti kui nad kipuvad vööümbermõõdult laienema (seened on väga madala kalorsusega).

Vaid surematutele

Seened olid „jumalate ambroosia“ juba vaaraode aegadel. Egiptlased uskusid, et seente söömine tagab surematuse, mille olid ära teeninud vaid vaaraod. Tavainimestel polnud õigust neid puutudagi, rääkimata siis söömisest.

Otse Pariisist

Esimesena Euroopas hakkasid seeni kultuurtaimena kasvatama prantslased 17. sajandil. Võimaluse seeni „taltsutada“ avastasid Pariisi lähedal melonikasvatajad, sellest ka seente nimetus Pariisi seened. 17. sajandil avastas Pariisi aednik, et seente ideaalsed kasvutingimused on maa-alustes koobastes ja õõnsustes.

Valitutele

Palju sajandeid olid kultuurseened vaid rikaste hõrgutiseks. Väidetavalt oli George IV-l Londoni palees seenekasvatuseks lausa eraldi hoone.

TOODETE VASTAVUST KÄESOLEVALE KÖÖGIVILJAD

RETSEPTID SELLELE KÖÖGIVILJALE